سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موقتا عنوان ندارد

ظرفیت آدما محدوده !!؟

مظاهر دیدگاه

این فیلم­ها را دیدید که طرف همه­چی داره؟!! از پول، ماشین و خونه تا اسلحه خودکار، نیمه خودکار و بازوکا، از اون طرف یک خانم خوشگل(اگه بشه گفت خوشگل)، دو تا، فقط دو تا بچه، تپل، گوشتی، سالم و شلوغ. همون زندگی که خیلی­ها آرزوش را دارند ... این یک رویای آمریکایی است ... ولی واقعیت اینه که ما این تیپی نیستیم. شخصیت و امکانات ما محدوده. اونا تو فیلماشون بدون محدودیت به اهدافشان می­رسند(وجود یه فرشته نجات الزامی است!) ولی ما اگر بخواهیم به اهداف زندگیمان برسیم، باید به کمبودها و محدودیت­ها توجه کنیم. ناتوانی، نبود امکانات و تخصص، اینها واقعی هستند. وقتی که وقت کم داریم، و کار برای انجام دادن زیاده، مشغول شدن به کارهای اضافه و بی­هدف، خطا به نظر میرسه. وقتی وقت کمه و کار زیاد، باید بی­خیال حاشیه شد، یه راست رفت سراغ اصل مطلب.

 

وقتی هنوز مهمترین وظیفه ما انجام نشده، وقتی هنوز نهضت جهانی اسلامی و حکومت عدل الهی به سرانجام نرسیده، چرا باید به چیزهایی بپردازیم که ارزشی ندارند. حاج آقا عرفان، برای ما از برنامه­های غرب گفتند، از فرهنگ برهنگی و اینکه ما نباید در این دام بیفتیم. خیلی زیبا این مطلب را برای ما تشریح کردند. برنامه طولانی و سنگین غرب برای واگرایی ما از ارزش­هایمان ... حالا فرض کنید یک جوان شیعه به جای ایجاد زمینه­های سعادت خودش و انسان­ها، دنبال فیلم، مد لباس و زرق و برق دنیا باشه، کی وقت می­کنه برای اسلام، امام زمان عج­تعالی­فرجه­الشریف حرکت کنه. خودمان را گول نزنیم! توان و امکانات ما محدوده. برخلاف فیلم­های برادر استیون سیگال، جکی­چان و آرنولد عزیز که اگر نبودند، جوان­های ما به چه وسیله­ای با فرهنگ غنی برهنگی، آشنا می­شدند؟

حرفم اینه، وقتی که ما محدودیت زمانی، مکانی، استراتژیک، تاکتیکی، نیروی انسانی و تجهیزاتی داریم، دیگر چرخیدن تو سایت­های و کانال­های مختلف درسته؟ همین سایت­های معمولی و کانال­های معمولی را می­گویم!! اون بد بدا را نمی­گم، اونا که جای خود دارند. حال دادن چند ساعته یا شاید چند روزه به بروبچز خیابون ولی عصر، به خاطر یه تیشرت، یا کفش درسته؟ خیلی از این کارها علافی است، خرید کردن چیزه خوبیه، آدم چیز نو بخره خوبه. ای بابا، خودتون می­دونید چی میگم، بی­خیال شین، نباید همه چیز را توصیف کنم که!! تو گیرِ مد لباس، آرایش صورت و مو ... بودن، درسته؟ حتی به بهانه خوش­تیپی و جوونی کردن. دنبال این چیزها بودن ما را فقط مشغول می­کنه، فقط همین، سود دیگه­ای نداره !! و دردی را از ما، ایران، اسلام و انسان­ها حل نمی­کنه ...

«چه خوبه انسان، زندگیش ساده باشه»
«چه خوبه انسان، فقط دنبال آرمان­هاش باشه»
«چه خوبه انسان، همیشه متعادل باشه»
ظرفیت ما از خیلی جوانب محدوده، از همون یه ذره درست و کامل استفاده می­کنیم؟

محدود نوشت:
1. اقای عرفان، در مراسم یاران معرفت، که به همت دفتر توسعه وبلاگ دینی برگزار شد، صحبت فرمودند. چکیده سخنرانی در قسمت ادامه مطلب.
2. من هم مثل شما لباس خوب می­پوشم، فیلم نگاه می­کنم، به تیپ موهام و صورتم حساسم، معتاد اینترنتم!!
3. تو شهرهای بزرگ این مشکل را خیلی داریم. مخصوصاً سوسول مذهبی­ها. خیلی جالبه که بدجور توجیه می­کنیم از احادیث و ایات قران میگن ولی نصفه و هر طور دلشون بخواد به دین و امام­ها حال میدن.
4. برادر و خواهرهای گرامی، همه اینها که گفتم، خودم توش گیر دارم.
5. عشق است، هر کس که با خدا زندگی کنه.ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

<      1   2   3   4   5      >
?بازدید امروز: (3) ، بازدید دیروز: (59) ، کل بازدیدها: (268848)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ