سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موقتا عنوان ندارد

پیرمرد

مظاهر دیدگاه

برای نماز که می­ایستاد، خیلی آرام و راحت، انگار خدا جلویش مجسم باشه، نیاز می­گفت. انگار جسمی نداشت که سنگینی کند، پرواز می­کرد. همیشه زیر لب چیزی زمزمه می­کرد، که هیچ کدام از ما نمی­شنیدیم، دوستان می­گفتند حتما ذکر می­گوید، ولی به نظر من شبیه حرف زدن بود. سنش بالا بود ولی از ما فعال­تر. دائم البکا بود(دائم اشک داشت) ولی همیشه خندان؛ همیشه خندان حتی وقتی چشمانش پر اشک بود.
سی سال بود که آمده بود ایران برای درس طلبگی. از بچه­های مبارز مزار شریف بود تو جنگ بر علیه شوروی. برای بچه­ها از طالبان و افکارش گفت، از مبارزه و جهاد گفت، از شهادت احمدشاه مسعود و بزرگان جهاد، از رنج­هایی که این ملت کشیدند. خیلی کم حرف می­زد ولی هر کلامش دنیایی ارزش داشت.
خیلی دوست داشت، همه­ی اعمال اعتکاف را انجام بده ولی توان جسمیش مجال نداد، روز آخر وسط دعای ام داود، حالِش بد شد. دراز کشید و همان حالتی، اشک می­ریخت و چند لحظه بعد، فقط حرف می­زد، با کی؟ نمی­دونم.
قدش از من کوتاه­تر نبود، چون کمرش خمیده شده بود، قدش کوتاه­تر به نظر می­رسید. دیشب بغل گرفتمش و خداحافظی کردم، خودش را رها کرد و گریه امانش نداد، من هم. ما باید از او می­خواستیم تا برایم دعا کند، ولی برعکس بود؛ چشمانش پر اشک بود و محتاجانه از ما التماس دعا داشت.

گفتم: پدرجان، ان­شالله سال بعدی، همین جا زیارتت کنم. با لبخند اشک گفت: فکر نکنم عمری باقی بمونه –انگار که بخواد حرف را عوض کنه، گفت– ان­شالله پسرم، ان­شالله.
و من پیشانی یکی از بندگان خاص و خالص خدا را بوسیدم.
برای نماز که می­ایستاد، خیلی آرام و راحت، انگار خدا جلویش مجسم باشه، راز می­شنید.

پ.ن:
سلام. الحمدلله اعتکاف وبلاگ­نویسی، جالب و لذت بخش بود. آدم­هایی را دیدم که بسمت آدمیت و خلیفت­الله­شدن با سرعت و شتاب می­رفتند، امیدوارم تندر شتابشان ذره­ای به تن و روحم خورده باشد، همین، ما را از کرامتشان بس است. همان توفیق بندگی و بهشت و رضایت خدا و تاثیرگذار بودن در راه ارمان­ها و ارزش­های انقلاب و اسلام و سعادت دنیا و اخرت برایم کافی است.
حدود 12 ساعته آومدم خونه، دلم به شدت گرفته،‌تنگ است. 
امشب یه سر اینجا بزنید


کلمات کلیدی: روزنوشت

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
?بازدید امروز: (9) ، بازدید دیروز: (24) ، کل بازدیدها: (269180)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ